Feb 6, 2011

發夢

Primrose Hill

那是一片草原,三三兩兩的人們往同個方向前進,應該音樂季的日子吧,至少我是這麼認為。雖然方向一致,但前方似乎沒個舞台或地標,而猛然回頭,發現Broken Social Scene的團員們也朝同一方向前進,不記得是否有看到全部的團員,但可以確定的是Brendan Canning和Lisa Lobsinger 就在身後,第一句話不是對Lisa說,而是問滿臉鬍子的Brendan說" Could I speak to Lisa in a minute? I  won't keep her too long.  ",不記得Brendan是否點了頭,但一心就是想和Lisa說上話。

霎那間,身邊的人和景色完全變調,是在個密閉的空間,是後台吧,我這麼認為,身旁有認識的人,當然Lisa也在身邊,她比我高,所以我是仰著頭傾訴長久以來對她的仰慕,不知她是否能承受這股熱情,但就一股腦的全盤托出,在此同時也仔細觀察她那頭迷人的頭髮,是的,今天她還是在最佳的狀態。最後我鼓起勇氣提出拍照的請求,請身旁的朋友幫忙拍照,遞給朋友Canon Phowershot G7相機,深怕拍壞了、拍糊了,還仔細的告知朋友使用的技巧,之後就趕緊回到Lisa的身邊就定位,且裝熟的搭了肩,即使我不知道她臉上是否露出一絲絲的不悅。

Suddenly you close eyes, and fall apart. I hold you tightly, so you won't fall to the ground. Then,you lie down on the bed, but the show is about to start. I try to wake you up ,but you sleep deeply like in coma. I watch you, and realize I just keep talking and talking ,but hearing a single word from you.Now, the only thing I can do is praying. The show needs you cause you're born for the stage. So, Lisa, please say something......



Finally, I awoke. Back to reality. Lisa wasn't here, and she didn't say anything after all.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...